Floransa Gezi Notları ve Seyahat Rehberi

734

Romantik Şehir

Venedik’ten sabah trene binerek Floransa’ya doğru harekete geçiyoruz. Venedik Floransa ulaşımını TRENITALIA treni ile yaklaşık 2 saatte sağlıyoruz. Öğlen 12 gibi Floransa Tren İstasyonuna (Firence Santa Maria Novella) geliyoruz. Konaklayacağımız yer Hotel Bavaria. Tren istasyonundan yürüyerek 10-15 dakikalık bir sürede gidilebiliyor, bu yüzden araç kullanmayıp eşyalarımızı alıp yürümeye başlıyoruz.

Kısa bir yürüyüşün ardından otele ulaşıyoruz. Otelimiz şimdiye kadar konakladıklarımızdan biraz farklı, meydanda dar sokağa girdikten sonra han gibi bir yapının içine girip üst kata çıkıyoruz, bir kaç tane oda ve resepsiyondan oluşan daireye girip odamızı teslim alıyoruz, oda anahtarı ile birlikte apartmanın dış kapsının anahtarını da alıyoruz.

Odamız lüks sayılmaz, hatta eski bir taş yapı olduğu için nostaljik bir havası da var. Aslında sadece konaklamak için ve bir gece kullanacağımız için odanın bu haline çok fazla takılmıyoruz aksine merkeze çok yakın olduğu için iyi bir seçim yaptığımızı düşünüyoruz. Çünkü apartmandan çıkar çıkmaz karşınızda Piazza Del Dumo (Duomo Meydanı) duruyor.

Floransa Katedrali – Piazza Del Duomo (Duomo Meydanı)

Otelden çıktıktan sonra çok kısa bir yürüyüşün ardından meydanda Floransa’nın belki de en çok turist çeken yeri olan Floransa Katedrali ile karşılaşıyoruz.

Bu dev yapı Floransa’da bir çok cadde ve sokağın birleştiği yerde bulunuyor ve oldukça da kalabalık. Piazza del Duomo (Duomo Meydanı) adlı meydanda yer alan bu görkemli yapıda, ana gövdeden bağımsız olarak bir de çan kulesi bulunmakta. Ayrıca bu meydanda çok sayıda kafeler, butikler de mevcut.

Katedralin önünde biraz fotoğraf çekmek için zaman geçiriyoruz. Bu arada katedrale girmek ve çan kulesine çıkmak için sayıda insan sıra bekliyor. Floransa’da zamanımız kısıtlı olduğu için sırayı beklemek istemiyoruz. Tren İstasyonuna doğru yürüyüroz.

Piazza Della Stazione – Santa Maria Novelle Basilikası

Tren İstasyonun hemen bulunduğu meydanın adı “İstasyon Meydanı” Bu meydanın bir tarafından tren istasyonu, diğer tarafında ise “Santa Maria Novelle Basilikası” bulunmakta. Basilikaya girmek isterseniz arka tarafında geçmeniz gerekiyor. Aslında bu meydan şehre tren ile gelenleri karşılayan ilk yer. Tren istasyonundan çıkıp meydanın içerisinden yürüyerek geçtiğiniz yol sizi Duomo Meydanı’na kadar götürür.

Porcellino Market/ Mercato Nuovo – Deri Pazarı

Floransa derisinin meşhur olduğunu öğreniyoruz ve genellikle deri ürünlerinin satıldığı açık bir pazar yerine gidiyoruz. Pazar Santa Croce Meydanında bulunuyor. Bildiğimiz Pazar yeri gibi sağlı sollu çeşitli satıcıların olduğu, kıran kırana pazarlıkların yapıldığı ve her milletten insanların gelip birşeyler aldığı bir yer.

Genellikle kemer, çanta gibi feri aksesuarların bol olduğu bir pazar. Burada biraz alışveriş yaptıktan sonra Pisa Kulesini görmeye karar veriyoruz ve doğru tren istasyonuna gidiyoruz.

Pisa Gezi Notları ve Seyahat Rehberi yazısını okuyabilirsiniz.

Pisa’dan döndükten sonra Floransa’da yağmurlu bir hava bizleri karşılıyor. Otele gitmeden önce akşam yemeğini için meydanda oturacak bir yer buluyoruz. Burada pizza ve bira istiyoruz ve yemeğimizi yedikten sonra otele gidip kıyafetlerimizi değiştirip, Floransa’yı akşam keşfetmek için tekrar yollara düşüyoruz.

Signoria Meydanı

Floransa’da gezilecek bir çok yer aslında birbirine çok yakın konumda ve kısa yürüyüşler ile farklı yerlerde gezinizi sürdürebilirsiniz. Şimdiki durağımız Signoria Meydanı. Meydanın etrafını çeşitli cafeler sarmış durumda ve ortasında ise sanat eserleri mevcut. Aslında burası bir nevi açık hava müzesi gibi de değerlendirilebilir. Burası Duomo Meydanı’na göre daha sakin bir yer, Duomo kalabalığından kaçıp burada da çok güzel vakit geçirebilirsiniz, Yağmur yağdığı için kalabalık biraz azalmış duruda bu yüzden biz de akşam saatlerinde bu keyifli meydanın tadını çıkarıyoruz.

Palazzo Vecchio

Signoria Meydanı’ndan ayrıldıktan sonra yürüyüşüme devam ediyoruz. Az önce de belirttiğim gibi Floransa’nın bizim bulunduğumuz bölgesi oldukça küçük ve çok sayıda gezilecek yer bulunuyor, bu yüzden harita ve adres sorma gibi şeylerle uğraşmadan kafamıza göre yürüyoruz ve mutlaka yine başka bir meydan, saray, katedral vb. ile karşılaşıyoruz. Yeni durağımız Palazzo Vecchio, burası şu anda belediye binası olarak hizmet veriyormuş, binanın tarihi dokusu oldukça başarılı bir şekilde korunmuş. İçinde yer alan sarayı ve kuleyi ücret karşılığında gezebiliyorsunuz, tabi artık akşam saatleri olduğu için ziyarete kapanmış durumda. Etrafından bol bol fotoğraf çekip yürüyüşümüze devam ediyoruz.

Ponte di Vecchio

Floransa Arno Nehri tarafından ikiye bölünmüş bir şehir ve bu nehir üzerinde bulunan en ünlü köprü ise Ponte di Vecchio. Bu köprünün ilginç bir de hikayesi bulunmakta, İkinci Dünya savaşı sırasından köprüler şehri olarak bilinen Floransa’da ki bütün köprüler Almanlar tarafından bombalanmasına rağmen bir tek bu köprüye dokunulmamış. Köprünün üzerinde çok sayıda hediyelik eşya satan dükkan bulunmakta. Hem bu köprü hem de nehrin her iki yakası da oldukça kalabalık, özellikle akşam saatinde insanlar fotoğraf çekebilmek için yarışıyorlar. Yaklaşık olarak yarım saat ayırıp köprüyü ve nehrin iki yakasını geziyoruz ve bolca fotoğraf çekiyoruz.

Floransa’yı akşam vakti biraz da tepelik bir yerden izlemek üzere Michelangelo Tepesine yürümeye karar veriyoruz, Burası Arno nehrinin karşı kıyısında bulunuyor. Tepeye doğru yürümeye başlıyoruz fakat biraz ilerledikten sonra yolun kapalı olduğunu görüyoruz, tabi tepeye çıkmak için bu kadar geç saatlere kalmamız gerektiğini anlıyoruz ve tekrar nehrin karşısına geçip Floransa sokaklarında turumuzu devam ettiriyoruz, gündüz gördüğümüz Floransa Katedrali’ni bir de gece ziyaret edip fotoğraflarını çekiyoruz.

Dolu dolu geçirerek bir güne sığdırmaya çalıştığımız ve değişik bir romantizm havasıyla insanı kucaklayan Floransa gezimizin ertesi gününde sabah erken uyanıp tekrar yollara düşüyoruz. Tren istasyonu yakın olduğu için bavullarımızı alıp yürüyerek istasyona gidiyoruz. Bir sonraki yerimiz Roma.

Cevap Ver

Please enter your comment!
Please enter your name here