Pisa Gezi Notları ve Seyahat Rehberi

692

Mucizeler Şehir

Aslında Floransa’ya kadar gelmişken bir kaç saatimizi ayırıp Pisa’ya gitmeye karar veriyoruz. Floransa’ya yaklaşık 80 km uzaklıkta ve tren ile 1 saatlik bir yolculuk sonunda Pisa’ya ulaşabiliyorsunuz. Buraya yarım gün veya daha uzun zaman ayırmanıza gerek yok, çünkü buraya gelince ziyaret etmeniz gereken önemli yer Mucizeler Meydanı ve tabi ki Pisa Kulesi. Bu yüzden bir kaç saat içerisinde gezinizi tamamlayabilirsiniz. Floransa’dan aldığımız biletler ile trene binip yolculuğumuza başlıyoruz.

Tren biletinizi mutlaka trene binmeden önce makinaya okutup aktif hal getirmeniz gerekiyor, trene bindikten sonra kontroller sırasında tren biletimizi aktif hale getirmediğimiz ortaya çıkınca ceza ödemek zorunda kaldık. Tren yolculuğunun ardından “Stazione Pisa Centrale” İstasyonuna geliyoruz.  Buradan yaklaşık 20-25 dakikalık bir yürüyüş sonunda Mucizeler Meydanı’na ulaşacağımızı öğreniyoruz ve yürümeye başlıyoruz. Zaten yeni bir yeri keşfetmenin en güzel yolunun yürüme olduğunu bilerek hemen yola koyuluyoruz.

Yürüyüşümüz oldukça keyifli geçiyor, şehrin dar sokaklarında ve güzel italyan evleri eşliğinde yürüyerek Arno nehrine ulaşıyoruz, nehrin karşısına geçtikten sonra biraz daha yürüyoruz.

Ve artık Mucizeler Meydanı’na gelmiş bulunuyoruz. Burası oldukça küçük bir şehir hatta nüfusunun 100 binin altında olduğu söyleniyor fakat buna rağmen Pisa Kule’si her yıl 1 milyondan fazla turisti ağırlamaktaymış.

Piazza dei Miracoli – Mucizeler Meydanı aslından şehrin simgesi olan kuleyi, katedrali ve vaftizhanenin bir arada bulunduğu bir meydan. Meydanın etrafında çok sayıda hediyelik eşya satan küçük dükkanlar mevcut. Ayrıca yüzlerce insan eğik kulenin düşmesini engelleyecek şekilde aynı pozu vermek için sıra bekliyor 🙂 Biz de modaya uyup sıramız gelince eğik kuleyi tutup düşmesini engelliyoruz 🙂

Kuleye çıkmak yerine buradaki turumuzu tamamlayıp Floransa’ya dönmeye karar veriyoruz. Saat 16 gibi geldiğimiz meydanda 25 dakika vakit geçirdikten sonra tekrar tren istasyonuna doğru yürüyüşe geçiyoruz. Aslında kuleye çıkıp katedrali ziyaret etmeyecekseniz yarım saat size yetecektir 🙂 Veya vaktiniz varsa meydana yakın bir yerlerde oturup pizza ve bira keyfi yapabilirsiniz.

Cevap Ver

Please enter your comment!
Please enter your name here